شال جدید دخترانه

توی دنیای وب و دیجیتال که پرسه بزنی بیشتر رپورتاژها و یا بیشتر مقالات راجع به تکنولوژی موبایل و بعدش راجع به پوشاک و لباس هستند.

چندی قبل جهت جستجوی یک مقاله تکنولوژی در دنیای وبسایتهای خارجی در حال گشت زنی بودم که مطالب جالب راجع به یک مدل لباس پیدا کردم: خرید روسری و شال دخترانه..!

این حجم مطلب برام جذاب شد و بیشتر خواستم در این مورد تحقیق کنم و در این باب به سوالات جالبی راجع به پوشیدن و خریدن انواع مدل شال جدید برخوردم از بین این موارد من هم از سر کنجکاوی مهمترین سوالات کاربردی که راجع به شال و روسری پرسیده میوند رو جمع کردم و به دنبال پاسخ اونها در حال جستجو شد و جوابهای قشنگی هم از طرف برخی سایتها مثل دیجی استایل و چتر زیبایی پیدا کردم... این سوالات و جوابهاشون رو در زیر ارائه کردم:

 

1. «طلیم» چه مفهومی دارد؟ چه کسی آن را ایجاد کرده است؟

پاسخ: «طلیم» مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها یا رونویسی است که با علائم سنتی یا الفبای شال نوشته می‌شود تا بافنده را برای دریافت اطلاعات طرح که باید روی شال بافته شود، تسهیل کند.

"طلیم" توسط استاد الگوی شال دخترانه به نام گورو تالیم نوشته شده است.

 

2. پشمینه چگونه بدست می آید؟ تفاوت آن با سایر انواع پشم چیست؟

پاسخ: پشمینه از موهای نرم زیر پشم بز پشمینا - بزی از نژادهای خاص بومی تا ارتفاعات بالای تبت و آسیای مرکزی به دست می آید. این پشم با سایر پشم ها متفاوت است زیرا نرم، ظریف و گران است.

 

شال دخترانه کشمیری

 

3.شال پشمیری چگونه به ایران آمد و  اروپایی ها چگونه با شال کشمیری آشنا شدند؟

پاسخ: اروپایی ها از طریق فرانسیس برنر که در سال 1964 از کشمیر دیدن کرد و در مورد لطافت و لطافت این شال نوشت، شال کشمیری را شناختند. سپس از طریق فرانسه و نهایتا عثمانی ها این نوع شال به ایران وارد شد

 

4. چه کسی شال را به کشمیر آورد؟ منبع آن را نیز ذکر کنیم؟

پاسخ: این سلطان زین العابدین بود که شال را به کشمیر آورد. کارل فون هوگل، مورخ معروف در سال 1836 از کشمیر بازدید کرد و نوشت که بودا بافندگان ماهر را احضار کرد و شال کشمیری را در کشمیر معرفی کرد.

 

5. شال کشمیری چه تفاوتی با شال اروپایی دارد؟

پاسخ: شال‌های کشمیری از موهای بز وحشی بافته می‌شوند که سبک‌تر، صاف‌تر و درخشندگی طبیعی دارند. آنها فقط در یک تکه بافته می شوند. تار و پود آنها در هم تنیده و در هم بافته شده است.

در حالی که شال  اروپایی ها تا پایان سال 1830 از ابریشم یا پشم بافته می شدند که آنها را سنگین تر و ظریف تر می کرد و در چند تکه بافته می شدند.

 

6. چرا شال های دخترانه کشمیری اینقدر محبوب هستند؟

پاسخ: شال های کشمیر به دلیل پشم ظریف، بافت و گلدوزی ماهرانه و بافت نرم بسیار ارزشمند هستند. آنها محبوب هستند زیرا از آنها به عنوان هدیه عروسی استفاده می شود. عروس ها مانند مردان طبقه نخبه بر روی شانه هایشان می پوشند. شال به معیشت بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شده است.